Ducati Desmosedici RR: Απόλυτη έκφραση τεχνολογίας

 

Κατά τη διάρκεια του 2005 είχε προκληθεί σάλος, λόγω των διαδόσεων για την παραγωγή υπερσύγχρονων μοτοσικλετών των MotoGP, οι οποίες επρόκειτο να κατακλύσουν την αγορά και τις εκθέσεις των φημισμένων dealer. Μυστικά, στελέχη του HRC έκαναν λόγο για διαφορετικές εκδόσεις της RC212V, ενώ η σχετική με τη Yamaha φημολογία αναφερόταν σε Μ1 παραγωγής. Παρ’ όλα αυτά, το καλοκαίρι του 2006, η Ducati ήταν εκείνη που τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα των ιαπωνικών διαδόσεων, τολμώντας να παρουσιάσει πρώτη τη Replica της αγωνιστικής Desmosedici, στο φημισμένο World Ducati Weekend. Το «παρών» έδωσαν όχι μόνο οι αναβάτες της ομάδας Loris Capirossi, Sete Gibernau και Vittoriano Guareschi, αλλά κι ο πρόεδρος της εταιρείας Federico Minoli και φυσικά ο τεχνικός διευθυντής Claudio Dominicali. Η δήλωση του Minoli ήταν κάτι περισσότερο από σαφής: "Αυτή είναι μία πολύ σημαντική στιγμή για εμάς, ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Παράγοντας την Desmosedici RR η Ducati προσφέρει την απόλυτη τεχνολογική της έκφραση, παραμένοντας ταυτοχρόνως πιστή στην κάθε μία από τις εκδόσεις δρόμου, αλλά και στις αγωνιστικές της μοτοσικλέτες". Αρχικά επρόκειτο να παραχθούν 300 μόνο μοτοσικλέτες, με καθαρά συλλεκτική αξία, ωστόσο ο αριθμός των παραγγελιών άγγιξε τις 1.000 μονάδες κι ο Minoli ανακοίνωσε, στην παρουσίαση της GP7, ότι η Ducati θα εκπληρώσει την επιθυμία των φανατικών οπαδών της. Ωστόσο, ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν αυτήν τη μοτοσικλέτα κάτι παραπάνω από συλλεκτική;




Πρωτοποριακός κινητήρας

Ο κινητήρας της και μόνο αποτελεί ένα ξεχωριστό τεχνολογικό επίτευγμα. Τετρακύλινδρος, σε διάταξη V, τύπου L, βάσει του ονοματολόγιου της ιταλικής εταιρείας, με ολική χωρητικότητα 989 κ.εκ. και τέσσερις βαλβίδες τιτανίου στην κάθε κεφαλή, σε ασύμμετρη διάταξη τύπου Twin Pulse. Έχοντας παράδοση στο δεσμοδρομικό σύστημα, η Ducati το έχει εξελίξει σε βαθμό που ανησυχεί ακόμη και τους Ιάπωνες, εφόσον επιτρέπει στον κινητήρα να περιστρέφεται απροβλημάτιστα σε υψηλές στροφές. Το δεσμοδρομικό σύστημα είναι σχεδιασμένο από το διάσιμο μηχανικό της Ducati Fabio Taglioni. Οι δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση από τον στρόφαλο μέσω γραναζιών και ενεργοποιούν τα ειδικής σχεδίασης πλήκτρα (κοκοράκια). Αυτός, ο αυθεντικός κινητήρας των MotoGP μετατρέπει την ισχύ των 200+ ίππων σε ωφέλιμη ώθηση μέσω του κιβωτίου των 6 σχέσεων, το οποίο παραμένει τύπου κασέτα και ενεργοποιείται από τον υγρό, πολύδισκο, μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης (τύπου slipper).


Σπέσιαλ μέταλλα
Η αξιοπιστία του κινητήρα έχει επιτευχθεί χάρη στη χρήση εξειδικευμένων κραμάτων μετάλλων και με τις κατάλληλες μεθόδους παρασκευής των καθορισμένων τμημάτων του. Κατά συνέπεια, τα αλουμινένια κάρτερ και οι κεφαλές έχουν κατασκευαστεί σε ειδικά καλούπια άμμου. Παρόμοια καλούπια χρησιμοποιήθηκαν για τη χύτευση των πλαϊνών καπακιών μαγνησίου του μοτέρ. Οι βαλβίδες και οι μπιέλες είναι φτιαγμένες από τιτάνιο, για ευνόητους λόγους.


Εισαγωγή και εξαγωγή
Την τροφοδοσία του εξωτικού κινητήρα αναλαμβάνει ο ηλεκτρονικός ψεκασμός της Magneti Marelli. Τέσσερα σώματα των 50 χλστ. (στρογγυλά κι όχι οβάλ, όπως της καθαρόαιμης GP6) σε συνδυασμό με τα μπεκ τύπου microjet των 12 οπών φροντίζουν για τη σωστή παροχή καυσίμου, παίρνοντας ακριβείς εντολές από την ψηφιακή μονάδα (5SM ECU) της Magneti Marelli, που διαθέτει παροχές υψηλής ταχύτητας. Στην πλευρά της εξαγωγής έχει τοποθετηθεί η 4-2-1 εξάτμιση τιτανίου, που διαθέτει κάθετες εξόδους από την άνω επιφάνεια του μονόσελου. Η Desmosedici είναι εφοδιασμένη με αισθητήρα οξυγόνου στην εξάτμισή της, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 3. Στη βασική της έκδοση αποδίδει 200+ ίππους, ωστόσο συνοδεύεται με αγωνιστικό κιτ, το οποίο περιλαμβάνει εξάτμιση 102db και σπέσιαλ ηλεκτρονική μονάδα, που εκτινάσσουν τις επιδόσεις στα ύψη.


Αυθεντικό αγωνιστικό πλαίσιο

Αν ο δεσμοδρομικός κινητήρας της Ducati αποτελεί το σήμα κατατεθέν της ιταλικής εταιρείας, τότε το ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα είναι το... βουλοκέρι που πιστοποιεί την ιταλική αυθεντικότητα. Στην πρόσφατη συνέντευξή μας με τον τεχνικό υπεύθυνο Livio Suppo, πληροφορηθήκαμε ότι στη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική των πλαισίων η Ducati διαθέτει εκπληκτική πείρα και γι' αυτό επενδύει όλο και περισσότερο σ' αυτόν τον τομέα. Το πλαίσιο προέρχεται από την αγωνιστική GP6 και αποτελείται από δύο τμήματα, το ατσάλινο κυρίως πλαίσιο και το υποπλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Το ψαλίδι αποτελεί από μόνο του ένα ξεχωριστό έργο τέχνης, κατασκευασμένο από χυτά, σφυρήλατα και πρεσαριστά τμήματα αλουμινίου. Η τεχνολογία και η γεωμετρία του έρχονται απευθείας από την αγωνιστική μοτοσικλέτα, με στόχο να παρέχει άψογη ελκτική πρόσφυση, καλή κατανομή των μαζών, όπως επίσης και μοναδικά πλεονεκτήματα όσον αφορά στην ακαμψία, σε σχέση με την αναλογία βάρους.


Εργοστασιακές αναρτήσεις και φρένα
Η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με εργοστασιακές αναρτήσεις της Ohlins. Πιο συγκεκριμένα, το πιρούνι είναι τύπου FG353, διαμέτρου 43 χλστ., πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει επικάλυψη TiN στις γλίστρες. Εργοστασιακό είναι επίσης το πίσω αμορτισέρ της Ohlins. Οι ζάντες μαγνησίου προέρχονται από τη Marchesini και φέρουν επτά μπράτσα, όπως δηλαδή και της αγωνιστικής GP6. Ακόμη και τα ελαστικά της Bridgestone αποτελούν καινοτομία, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Ducati με την ιαπωνική εταιρεία. Τα φρένα της Brembo προέρχονται από το βρόχινο set up της GP6, οι δαγκάνες είναι τύπου μονομπλόκ, ενώ οι ημιπλευστοί δίσκοι (εμπρός) των 320 χλστ. έχουν πάχος 6 χλστ., για ευνόητους λόγους. Ο πίσω δίσκος των 240 χλστ. διαθέτει δαγκάνα δύο εμβόλων (34 χλστ. το καθένα).

Ο σχεδιασμός των carbon πλαστικών προέρχεται σχεδόν αυτούσιος από την εργοστασιακή μοτοσικλέτα. Μικρές αλλαγές πραγματοποίησε ο σχεδιαστής της GP6 Alan Jenkins, προκειμένου να τοποθετηθούν τα φώτα, οι νέες εξατμίσεις και ο πίσω λασπωτήρας. Ο ίδιος επιμελήθηκε τα γραφικά της RR, η οποία διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την απλή (Desmosedici RR) και τη σπέσιαλ (Team Version). Το high tech εξοπλισμό της RR ολοκληρώνει το ταμπλό των οργάνων της Corse, το οποίο φοριέται αυτούσιο στην αγωνιστική GP7 και είναι πλήρες στις ενδείξεις του, διαθέτοντας ταχύμετρο, οδόμετρο, immobilizer, χρονόμετρο/γυρολόγιο, πίεση λαδιού, ένδειξη καυσίμου, EOBD, ώρα, θερμοκρασία αέρα και στροφόμετρο.
  http://wheels.ana-mpa.gr/photos/20070720143051ducati%203.jpg
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 σχόλια:

  1. THELO KAI EGW MIA TETIA!!!! THA MOU TI PAREI KANEIS????? :p:p:p:p XA0X0AX0 H DUCATI GRAFI ISTORI!! ALLA NOMIZO PWS EXEI BGALI 1500 KOMATIA!!! PLEON!!! XORIS NAME SIGOUROS!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mou aresei poy leei oti problhmatizei akoma kai tous iapwnes xaxaxaxxaxaxa ,ti les re karamhtro oi japan einai toulaxiston 100 xronia pisw pou tha valeisw thn ducatara me ta vlaxomhxana pou otna strivan ta ducati ta iapwnezika oute sthn etheia pigenane.

    ΑπάντησηΔιαγραφή